Vrijwilligers Fit Forward Triatlon

Op 28 mei 2023 organiseert Fit Forward de 2e editie van de Fit Forward Triatlon bij De recreatieplas De Kuil.

Om de triatlon tot een succes te maken zijn er vele vrijwilligers nodig om de deelnemers te begeleiden en verzorgen. Zonder vrijwilligers, geen triatlon.

Vanaf zaterdagmiddag 12.00 tot zondagmiddag 16.00 zijn er verschillende werkzaamheden te verrichten. Om de werkzaamheden te verrichten hebben we extra handen nodig voor verschillende functies. 

De functies:

1. Ondersteuning organisatie

Werven van sponors, vrijwilligers zoeken, hulp bij het coördineren en uitvoeren voor, tijdens en na de triatlon.

2. Opbouw en afbouw

Vanaf zaterdag 12.00 kan er begonnen worden met het in gereed brengen van de route, parc ferme, start/finish ruimte tot uiterlijk 16.00. 

Op zondagmiddag vanaf 13.00 is er hulp nodig het opruimen van alle gebruikte materialen en schoon opleveren van terrein en omgeving.

3. Verkeersregelaars/begeleiding deelnemers
Tijdens de triatlon zijn er verkeersregelaars nodig die er voor zorgen dat de deelnemers veilig over de autoluwe route de wedstrijd kunnen voltooien. Ben je nog geen verkeersregelaar dan is het mogelijk om hiervoor een online certificaat te halen. Naast  de verkeersregelaars zijn er vrijwilligers nodig die de deelnemers bij splitsingen op de route, op het terrein en in parc Fermé de juiste weg wijzen.  Aanmoedigingen zullen de deelnemers ook op prijs stellen. :-) Het kan vanzelf sprekend zijn, maar in een wedstrijd kan je je als deelnemer vergissen bij een splitsing. Dan ben jij als begeleider van de deelnemers de aangewezen persoon om ze de weg te wijzen. Verkeersregelaars zijn aanwezig vanaf 7.00 voor de briefing, ophalen materiaal en om op tijd aanwezig te zijn op hun post. Deze blijven op hun post tot de laatste atleet is gepasseerd (Hier fietst een bezemfiets achter) Dit zal tot uiterlijk 12.30 zijn/

4. Zwemmersbegeleiding

Zwemmen in De Kuil is overzichtelijk maar voor ieders veiligheid is Reddingsbrigade Breda ingeschakeld. Om de reddingsbrigade te ondersteunen zoeken we mensen die het leuk vinden om op een sup/kano/bootje de extra ogen van de reddingsbrigade te zijn. Je start om 9.00 en blijft op het water tot de laatste deelnemer uit het water is. (uiterlijk 11.00) Mocht je het leuk vinden om de zwemroute uit te zetten dan start je om 7.00. Indien mogelijk doen we dit op zaterdagmiddag.

5. EHBO

Ondanks dat de organisatie er alles aan doet om de triatlon zo veilig mogelijk te laten verlopen kan er onverhoopt iets gebeuren waarbij medische hulp verleend moet worden. De Fit Forward Triatlon zal hiervoor EHBO evenementen team Breda inschakelen. Voor ondersteuning van dit team kunnen wij mensen gebruiken die een EHBO diploma hebben.

6. Verzorgingsposten

Op het loopparcours en bij de finish zal er een verzorgingspost ingericht worden. Er zijn mensen nodig om de bekertjes met water en energie drank/gels aan te reiken aan de deelnemers. De verzorgingsposten moeten constant goed worden bevoorraad, zodat er altijd genoeg vocht en voeding aanwezig is voor onze atleten. 

7. Wisselzone

De wisselzone is vanaf 7.30 tot 13.30 bemand of als Parc Ferme eerder leeg is. Tijdens die ochtend is dat een belangrijke plek met een gevarieerd takenpakket. Voor deze functie hebben we veelzijdige mensen nodig, het liefst met wat kennis en ervaring binnen de triatlonsport. Als vrijwilliger wordt je verwacht om 7.00 voor het ophalen van materiaal en naar de post te kunnen gaan.

8. Start en finish ruimte

Bij de start/finish van het lopen en fietsen zijn mensen nodig die dit in goede banen leiden. Toezien op het op/afstappen, door de wedstrijdspanning kan het voorkomen dat de overgangen niet altijd soepel verlopen en dan is het handig als er mensen zijn die er op toezien of alles goed verloopt. De mensen lopen in Parc Ferme, de juiste richting naar de wisselzone wijzen. Na het finishen hebben de atleten behoefte aan een warme opvang en verzorging in de vorm van eten en drinken. Hoe leuk is het als je bij de finish je medaille om je nek gehangen krijgt met een welverdiende felicitatie. Hier zoeken we mensen voor die de deelnemers een warm ontvangst kunnen bieden.

9. Afhalen startbewijzen

De startbewijzen kunnen ruim een uur voor aanvang van de wedstrijd afgehaald worden. Om deze te overhandigen moeten deze zorgvuldig worden samengesteld en overhandigd aan de deelnemers. Het klaar maken kan al 1 week voorafgaand van de start. Er zal een uitgifte punt worden ingericht waar de deelnemers hun bewijzen kunnen afhalen. Je snapt dat de deelnemers vol enthousiasme, wedstrijdspanning bij je komen. Het is jouw taak om ze met veel enthousiasme te ontvangen en vooral de rust te bewaren om de administratieve handelingen te verrichten. In de envelop zit o.a de startbewijzen en enkelchip. Je overhandigd de envelop na de inschrijving gecontroleerd  te hebben.

10. Foto/video/drone

We zijn op zoek naar enthousiaste fotografen en filmfanaten die onze deelnemers een blijvende herinnering aan de 2e Fit Forward triatlon willen bezorgen. Ben jij die enthousiaste fotograaf, filmer die  tijdens de wedstrijd de deelnemers van de Fit Fit Forward triatlon digitaal vast legt? Je stelt je foto’s/video's kosteloos beschikbaar stelt aan de Fit Forward triatlon en haar atleten.

 

Ben jij na het lezen van de informatie enthousiast geworden om te helpen bij deze 3e editie van de Fit Forward triatlon? Meld je dan aan via onderstaand formulier, zodat we je kunnen indelen naar jouw voorkeur.

Heb je nog vragen, stel ze gerust via: info@fit-forward-triatlon.nl

 

Beste Vrijwilliger,

Super tof dat je wilt helpen bij het Fit Forward triatlon weekend in Prinsenbeek/Breda van 25/26 mei 2024.

Hieronder kan je aangeven wat je graag zou willen doen. We gaan zo veel mogelijk rekening proberen te houden met jouw wensen. 

Daaronder kan je aanvinken wanneer je beschikbaar bent. Kan je alleen een dagdeel, geef dit gerust door bij het bericht met je voorkeur. Alle handjes zijn welkom nu er 75 vrijwilligers nodig zijn waarvan 40 verkeersregelaars. 

Alvast bedankt voor je bijdrage.

Groetjes, 

Patricia, Kevin en Arnold